Pau Casals es va negar a tocar allà on la guerra i la manca de drets humans eren la normalitat, i va utilitzar el seu violoncel i la seva música com a úniques eines per lluitar per la llibertat.
Per a Rossini, les conseqüències de la guerra van tenir un efecte col·lateral. L’original de la Sonata en sol major de Rossini va romandre perdut 150 anys. Escrita el 1804, la sonata va ser descoberta durant la Segona Guerra Mundial (1954), quan el manuscrit es va trobar a la Biblioteca del Congrés a Washington.
“La música, bàlsam per a l’ànima trencada. Capaç de generar vida on sembla que només queda patiment.” Això devia pensar Xostakóvitx l’octubre de 1960 mentre escrivia, en tan sols tres dies, inspirada per la visió de la ciutat de Dresden, la seva Chamber Symphony: “Caminava entre la ruïnes de Dresden, sacsejat per les escenes de devastació”. L’obra porta la dedicatòria “En memòria de les víctimes del feixisme i la guerra”.
Aquesta generació de músics marcats per la guerra permet presentar un programa en què la música va servir per plorar, per cridar, per expressar-se com a éssers humans davant la injustícia i l’horror.
Per a Rossini, les conseqüències de la guerra van tenir un efecte col·lateral. L’original de la Sonata en sol major de Rossini va romandre perdut 150 anys. Escrita el 1804, la sonata va ser descoberta durant la Segona Guerra Mundial (1954), quan el manuscrit es va trobar a la Biblioteca del Congrés a Washington.
“La música, bàlsam per a l’ànima trencada. Capaç de generar vida on sembla que només queda patiment.” Això devia pensar Xostakóvitx l’octubre de 1960 mentre escrivia, en tan sols tres dies, inspirada per la visió de la ciutat de Dresden, la seva Chamber Symphony: “Caminava entre la ruïnes de Dresden, sacsejat per les escenes de devastació”. L’obra porta la dedicatòria “En memòria de les víctimes del feixisme i la guerra”.
Aquesta generació de músics marcats per la guerra permet presentar un programa en què la música va servir per plorar, per cridar, per expressar-se com a éssers humans davant la injustícia i l’horror.
Preu: 5 €
Repertori
Sonata n.1 en sol major G. Rossini (1792-1868)
Quartet de corda en mi menor P. Casals (1876-1973)
Chamber Symphony, op. 110 D. Xostakóvitx (1906-1965)
Intèrprets
Orquestra Camerata XXI – Ciutat de Reus
Eduardo Álvarez, director